بوکس

راهنمای خرید دستکش بوکس

انتخاب درست دستکش بوکس امنیت و راحتی بیشتری به همراه دارد.

انواع مختلف دستکش بوکس در وزن و سبک های مختلف موجود است. همچنین قیمت ها و برندهای مختلفی نیز در دسترس است. حالا با وجود این همه تنوع کدامیک را انتخاب کنیم؟ در اینجا برای خرید بهترین دستکش بوکس، شما را راهنمایی می کنیم. هر شخصی روش خود را برای انتخاب بهترین دستکش بوکس دارد. اما در اینجا به شما یک ایدۀ کلی دربارۀ انتخاب دستکش بوکس خواهیم داد.

انتخاب سایز مناسب دستکش بوکس

دستکش بوکس در سایزهای مختلف ارائه می شود. به جای استفاده از واژگان کوچک (Small)، متوسط(Medium) و بزرگ (Large)، سایز دستکش ها در واحد ounce و یا oz نشان داده می شود. عمومی ترین سایز موجود oz8، oz10، oz12 و oz16 هستند. سایزهای فرد (oz9، oz11، oz13 و مانند آن ها) وجود ندارد. دستکش کودکان عموماً در سایز oz4 تا oz8 است که سایز oz8 بیشتر برای کودکان بزرگتر، نوجوانان، استفاده می شود.  قابل ذکر است که سایز دستکش و وزن دستکش باهم متفاوت هستند. سایز دستکش مطابق با وزن آن است ولی این امر همیشه صادق نیست. این امر به این معنی است که خرید دستکشی با سایز oz16 به این معنی نیست که وزن دستکش دقیقاًoz16 باشد.

برای سهولت در دانستن اینکه یک بوکسور با چه وزن دستکشی تمرین می کند، سایزها طبقه بندی شده اند. وزن دستکش مهم و متناسب با روش انتخابی برای استفاده از آن است. برای مثال دستکش های بزرگتر لایه گذاری های بیشتری دارند و بنابراین محافظت بهتری از دست به عمل می آورند. اگر به یک کیسۀ محکم، میت و دیگر وسایل کمک آموزشی بوکس ضربه می زنید، این دستکش ها بهترین هستند. نمونۀ دیگر این که بوکسورهای حرفه ای اغلب با دستکش های سنگین تمرین می کنند. آن ها می خواهند که دستانشان به وزن های سنگین تر عادت کند درنتیجه در روز مسابقه دستان سریع تری خواهند داشت.

برای بزرگسالان سایز دستکش می تواند گیج کننده باشد. در اینجا سایز دستکش ها و استفاده های هر کدام بیان می شود.

oz معمولاً برای مبارزه و رقابت استفاده می شود. این سایز در دست بزرگسالان خیلی کوچک است بنابراین برای مسابقات فول کانتاکت و مبارزه استفاده می گردد.

Oz10  کوچکترین دستکش تمرینی بزرگسالان است. انتخاب عالی برای ضربه زدن به پد و کیسه های سنگین. عموماً برای مبارزه استفاده نمی شود زیرا لایه گذاری زیادی ندارند. دستکش های Oz10 برای کسانیکه دست های کوچکی دارند و به دنبال بهبود تکنیک های خود می باشد مناسب است.

Oz12- دستکش Oz12 بهترین انتخاب برای بوکسوری است که به دنبال یک دستکش تمرینی همه جانبه هستند.

Oz14- عمومی ترین دستکش همه کاره است. کمی از سایز بزرگتر خود Oz16 سبک تر است و از این رو هنگام ضربه زدن بازوان شما را خیلی خسته نمی کند. این دستکش ها لایه گذاری زیادی دارند و می توانند در مبارزات استفاده شوند. به ویژه اگر یک فرد سبک وزن هستید که لایه گذاری باید کافی باشد.

Oz16- دستکش استاندار مبارزه در باشگاه است. حتی بوکسورهای سبک وزن نیز در باشگاه از این دستکش ها استفاده می کنند. اگر شخصی با دستان بزرگ هستید، استفاده از این دستکش برای محافظت از رقیب خود ضروری است. ضربه زدن با این دستکش ها خسته کننده اما هنوز هم قابل قبول است. توجه داشته باشید که برخی دستکش های Oz16 خیلی بیشتر از دستکش های Oz14 لایه گذاری ندارند.

Oz18  به ندرت هستند. این دستکش ها برای مردان تنومند در ورزش های رزمی استفاده می شود. دستکش های Oz18 سنگین اما با لایه گذاری زیاد هستند. مناسب برای افراد کوچک جثه که می خواهند به طور ایمن با افراد بزرگتر مبارزه کنند. این دستکش برای سنگین وزن ها مناسب است.

حالا شما می دانید که چه سایزی را باید خرید نمایید. اما قبل از خرید دستکش بوکس باید با استفاده از باند دور دست، دستکش را بپوشید. اگر هنگام خریددستکش، باند همراه ندارید یک رل را دردست بگیرید و دستکش را بپوشید.

باید قبل از رفتن به فروشگاه دور دست خود را اندازه بگیرید.

زمانیکه دستکش تناسب کامل با دست دارد، در پوشیدن راحت است، نوک انگشتان به بالای دستکش می رسد و زمان مشت کردن نیروی زیادی به دست وارد نمی شود، بهترین سایز دستکش برای شما است.

منیع: https://salamat.life

7 دیدگاه در “راهنمای خرید دستکش بوکس

  1. سينا گفت:

    ممنون بابت مقاله بدرد بخور و کامل شما
    قبل از خرید دستکش خیلی بمن کمک کرد

  2. YourFriendPablo گفت:

    Great, I really like it! Youre awesome

  3. حسین گفت:

    متشکرم

  4. Mamalas گفت:

    شما از واژه oz به اشتباه میگویید مثلا دستکش سایز ۱۰ اونس برای سبک وزن ها بهتر است نه کودکان و نوجوانان و چون لایه گذاری کمتری دارد به اشتباه می گویید برای کیسه زدن بهتر است اصلا دقت نمی کنید دستکش های بوکس هر چقدر لایه های کمتری داشته باشند میزان قدرت در ضربه ها بهتر است اگر دیده باشید در مبارزات بوکس حرفه ای از دستکش های ۸ اونس استفاده می کنند گفتم شاید یکم از دستکش سر در بیارید ربطی به تمرین ندارد چون دستکش هایی هستند که سایز ۱۰ انس ولی در قاب بزرگ هستند

  5. تورج گفت:

    ببخشید اونس با ozفرق داره خواهشا کمک کنین هر کی بلده؟؟؟؟🙏🙏🙏❤❤❤

  6. رضا گفت:

    سلام
    خیلی از شما بابت این مطلب مفید تشکر می کنم . بسیار عالی و کادبردی

    1. توان سنتر گفت:

      سلام! کارشناس فنی تولیدی: بسیار خرسندیم که موجب ارتقای دانش فنی ورزشکاران عزیز شدیم! پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *