آشنایی با قوانین بوکس, ابعاد کیسه بوکس, بوکس, تاریخچه بوکس, تاریخچه بوکس ایران, مشخصات پایه کیسه بوکس

مشخصات تجهیزات بوکس

انجام تمرینات بوکس با لوازم ویژه اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. لوازم اختصاصی در هنگام حرکات انفجاری توانایی بدن شما را به حداکثر میزان خود افزایش می‌دهند. همچنین استفاده از لوازم مناسب می‌تواند عضلات بدن را به خوبی بعد از تمرین در سریع ترین زمان منقبض کند.

تهیه لوازم مورد نیاز بوکس می‌تواند مقاومت بدن شما را افزایش دهد. استفاده از وسایل مناسب می‌‌تواند سرعت و قدرت بدن را افزایش دهد. علاوه بر این مزایا استفاده از وسایل ایمنی و استاندارد می‌تواند صدمات احتمالی به اعضای بدن ورزشکار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وسایل استاندارد می‌‌توانند به هنگام  انجام تمرینات دو نفره ضریب اطمینان را در تمرینات افزایش دهند. ما در اینجا لوازم مورد نیاز بوکس را برای شما معرفی می‌کنیم.

دستکش بوکس (ضروری)

از اصلی ترین لوازم مورد نیاز بوکس، دستکش خواهد بود. هر کدام از ورزش‌های رزمی‌دستکش‌های مخصوص به خود را دارند. دستکش مورد استفاده در  بوکس کاملاً دست ورزشکار را می‌پوشاند. نسبت به دستکش‌های مبارزه آزاد این نوع دستکش نرم تر و دارای قدرت بیشتری است.

طراحی دستکش بوکس به گونه ای است که به هنگام ضربه زدن هم از دست شما و هم از صورت و اعضای بدن حریف محافظت می‌کند. در هنگام خرید دستکش دقت کنید که استانداردهای کافی در ساخت آن رعایت شده باشند. به هنگام بستن چسب دستکش نیز دقت کنید که آن را محکم ببندید تا از دست شما خارج نشود. یادآور می‌شویم به هیچ عنوان بدون دستکش اقدام به ضربه زدن به کیسه بوکس نکنید.

محافظ لثه و دندان

بخش زیادی از ضربات در بوکس به سر و صورت برخورد خواهند کرد. از جمله اعضایی که بسیار آسیب پذیر است می‌توان به دندان و فک اشاره کرد. این ضربات می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به افراد وارد کنند.

شرایط موجود ما را ملزم می‌ کند که از یک محافظ لثه استفاده کنیم. بدون محافظ لثه ممکن است دندان‌های ما با مشکلاتی مانند شکستن روبرو شوند.

محافظ‌های لثه امروزه در انواع مختلف طراحی می‌شوند. لثه‌های دوطرفه و یک طرف بیشترین کاربرد را در انواع این لثه‌ها دارند. ما به شما توصیه می‌کنیم از لثه یک طرفه استفاده کنید چرا که لثه‌های دو طرفه مانع نفس کشیدن مناسب شما می‌شوند.

کفش بوکس

این کفش‌ها که معمولاً ساخته شده از جنس چرم هستند به جهت محافظت از مچ پای ورزشکاران طراحی می‌‌شوند. برای انجام تمرینات سبک الزامی‌به استفاده از کفش بوکس نخواهد بود. استفاده از کفش مناسب می‌‌تواند به حرکات پا در ورزش به شما کمک کند.

باند بوکس

بانداژ بوکسوری یکی از لوازم بوکس است که اکثر یا به نوعی بهتر است بگوییم همه بوکسور‌ها از آن استفاده میکنند. پیشنهاد میشود حتما از بهترین باند بوکس استفاده کنید و این مورد را نادیده نگیرید چون تجربه ثابت کرده است علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدگی، قدرت شما را حین تمرین افزایش میدهد و حس بهتری خواهید داشت.

محافظ یا کاپ بیضه

این مورد بیشتر برای کسانی که در سالن‌های ورزشی میخواهند فعالیت داشته باشند مناسب است. و کاربرد آن برای محافظت از قسمت بیضه‌ها در حین مبارزه بین افراد می‌باشد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

کاپ محافظ بیضه نمونه‌های مختلفی دارد که بیشتر به سلیقه فرد بستگی دارد و با هر کدام که احساس راحتی داشته باشد میتواند استفاده کند.

محافظ سر یا کلاه بوکس

اگر شما دقت کنید در مسابقات حرفه ‌ای محافظی برای سر وجود ندارد. با این حال در بوکس آماتور و در هنگام تمرین استفاده از محافظ سر الزامی‌خواهد بود. استفاده از این محافظ به شما کمک می‌کند که شدت ضربات دریافتی به سر شما کاهش پیدا کند. محافظ‌ها معمولاً در دو نوع جلو باز و جلو بسته طراحی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *