آشنایی با قوانین بوکس, ابعاد کیسه بوکس, بوکس, تاریخچه بوکس, تاریخچه بوکس ایران, مشخصات پایه کیسه بوکس

مشخصات و انتخاب کیسه بوکس

کیسه بوکس مناسب تمرین

کیسه بوکس به منظور اجرای تکنیک های مشت زنی توسط بوکسورها مورد استفاده قرار می گیرد. کسیه های بوکس دارای انواع مختلفی مانند کیسه بوکس های سنگین، کیسه بوکس سرعتی، و کیسه بدکس های دو طرفه هستند. کیسه بوکس سنگین به صورت آویزان و ایستاده هستند و برای تمرین ضربات سنگین و برقرای تعادل بین قدرت ضربه و همانگی عضلات مورد استفاده قرار می گیرند. کیسه بوکس های سرعتی بسیار سبک بوده و برای انجام تمرینات سریع مشت زنی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از کیسه بر روی یک فنر نصب می شود و پس از وارد شدن ضربه به آن به صورت سریع واکنش برگشت نشان می دهد که این کیسه به بوکسور این قابلیت را میدهد که بین بین چشم، سرعت واکنش و ریتم حرکت هماهنگی ایجاد کند. کیسه بوکس های دو طرفه مانند نوع سرعتی سبک هستند و تقریبا به انداره یک توپ فوتبال می باشند این نوع از کیسه بوکس از بالا به سقف و از پائین به زمین نصب می شوند و با وارد شدن ضربه به سرعت واکنش برگشت انجام می دهند. کیسه بوکس دو طرفه به مانند یک حریف عمل می کند و این امکان را به بوکسور می دهد تا مهارت های دفاعی خود را افزایش دهد این کیسه این امکان را برای بوکسور فراهم می کند که، انجام تمرینات رقص پا در جهت منحرف کردن حملات حریف را به راحتی انجام دهد.

وزن کیسه بوکس

کیسه بوکس‌ها معمولاً در وزن‌های مختلفی نیز وجود دارند. به طور دقیق نمی‌توان گفت که چه وزنی می‌تواند مناسب باشد. با این حال می‌توان از یک کیسه بوکس با وزن ۳۰ کیلو گرم استفاده کرد. استفاده از کیسه بوکس سبک مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. به طور مثال در هنگام ضربه زدن به کیسه بوکس دائماً جابجا خواهد شد.

ارتفاع کیسه بوکس

دقت کنید که کیسه بوکس باید ارتفاع بیشتری نسبت به قد فرد داشته باشد. این ویژگی موجب می‌شود که افراد به راحتی بتوانند زاویه دید بالاتر از خود را نیز مشاهده کنند و به خوبی بتوانند به آن ضربه بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *