ابعاد و مشخصات میزهای پینگ پنگ استاندارد:

ابعاد و مشخصات میزهای پینگ پنگ استاندارد:

میزهای پینگ پنگ استاندارد در ابعادی به طول ۲۷۴ و عرض ۱۵۲ سانتی متر و ارتفاع ۷۶ سانتی از کف زمین ساخته می شوند. میزها با خط سفیدی به عرض ۳ میلی متر از قسمت وسط میز به دو منطقه بازی نقسیم می شود و نت (تور شبکه ای) وسط میز به ارتفاع ۱۵/۲۵ بر روی خط قرار داده می شود. در دور تا دور لبه میز خط های سفیدی به عرض ۲ سانتی متر نیز نصب می شوند.

قطر ضخامت میز های استاندارد پینگ پنگ مخصوص مسابقات حرفه ای و جهانی بین ۲۵ الی ۳۰ میلی متر است اما در اندازه های دیگر مانند ۱۲ ، ۱۶ ، ۱۹ ، ۲۲ و ۲۵ میلی متر نیز ساخته می شوند که  در بازارهای ورزشی به قیمت های متفاوتی عرضه می شوند.

 قطر ضخامت بکار رفته شده در ساخت میزهای پینگ پنگ در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. قسمت سطح روی میز از مواد ساخته می شود که در هنگام بازی قابلیت بازگرداندن توپ را دارا باشد. چانچه یک توپ استاندارد پینگ پنگ را از ارتفاع ۳۰ سانتی متری بر روی میز رها کنیم پس از اصابت با میز برگشت توپ باید ۲۲ سانتی متر باشد البته این مقدار ارتفاع بازگشت به استاندارد بودن توپ نیز بستگی خواهد داشت.

ارتفاع میز پینگ‌پنگ :

همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم ارتفاع استاندارد یک میز پینگ‌پنگ بایستی 76 سانتی‌متر از سطح زمین باشد. این سطح از ارتفاع برای اکثر بازیکنان با قامت‌های مختلف بسیار مناسب است. از طرفی این ارتفاع به نوع تنظیم‌شده است که افراد با مشکل ناتوانی جسمی نیز بتوانند از این ورزش استفاده نمایند.

تور میز پینگ‌پنگ :

به‌طورکلی از تور به‌عنوان جدا کردن منطقه بازی به دو قسمت مساوی استفاده می‌شود. دقیقاً موازی با خطوط انتهایی میز خواهد بود. طبق قوانین استاندارد ITTF ارتفاع استاندارد تور به‌اندازه 15.25 سانتی‌متر می‌باشد. هر دو طرف تور توسط 2 گیره محکم نگه‌داشته خواهند شد. رنگ تور شبکه‌ای میز پینگ‌پنگ می‌تواند سبز تیره، مشکی و یا حتی آبی که با نوار سفیدی در لبه‌های آن دوخته‌شده، باشد. ضخامت این نوار نباید از 15 میلی‌متر بیشتر باشد و از طرفی مطابقت رنگ تور شبکه‌ای میز بارنگ خود میز اجباری نخواهد بود

توپ میز پینگ پنگ:

توپ پینگ پنگ ، کروی شکل و از جنس سلولوئید یا مواد پلاستیکی با رنگ سفید یا نارنجی مات و بدون بازتاب نوربه قطر 40 میلی متر و وزن 2.7 گرم است.

راکت میز پینگ پنگ:

راکت پینگ پنگ ، دارای تیغه و سطح صاف و محکم و اندازه و وزن مشخص است به طوری که هر راکتی با هر اندازه و وزنی نمیتواند مورد استفاده قرار بگیرد. سطح راکت یکنواخت و دارای ضخامت یکسانی است .جنس چوب راکت از چوب طبیعی می باشد که برای استحکام آن از الیاف کربن و الیاف شیشه یا کاغذ فشرده استفاده میشود.

رنگ یک طرف راکت قرمزمات و طرف دیگر آن مشکی مات است که هر دو طرف نور را بازتابش نمیکنند و قسمتهایی از راکت که بوسیله آنها ضربه نواخته میشود دارای یک پوشش لاستیکی آج دار است.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *