دسته‌بندی نشده

انواع میزهای پینگ پنگ

میزهای پینگ پنگ در انواع مختلف با در نظر گرفتن فضا و مکان بازی ساخته و تولید می شوند که به بارزترین توع آنها می توان به میز پینگ پنگ سالنی (مخصوص مسابقات)، میز پینگ پنگ خانگی، میز مخصوص فضای باز و میزهای مینی پینگ پنگ (کوچک) و … می توان اشاره کرد.

میز پینگ پنگ سالنی (مخصوص مسابقات)

همانطور که در بالا گفته شد این میرها درای ابعاد استانداردی هستند و از نکات مهم در این میزها قابلیت نقل و انتفال این نوع از میزها است که آنها را تبدیل به میزهای متحرک نموده است. این میزها در دو نوع ۴ چرخ و ۸ چرخ ساخته می شوند. میزهای دارای ۴ چرخ در هنگام جمع شدن محیط و فضای زیادی را اشغال کرده و ارتفاع آنها به ۱۸۳ سانتی متر خواهد رسید که یکی از معایب این نوع میزها محسوب می شود اما فوایدی هم دارند که می توان به قابلیت تا شدن آنها اشاره کرد که این امکان به پینگ پنگ باز می دهد بودن کمک تمرینی به ضربه زدن به قسمت تا شده میز امکان تمرین و زدن ضربات مختلف این ورزش را انجام دهد. اما در میزهای ۸ چرخ همانند میزهای ۴ چرخ قابلیت جدا شدن میز از یکدیگر وجود دارد که در دو طرف میز چرخ ها در مرکز و قسمت پایین میز تعبیه شده اند و فضای کمتری را اشغال می کند اما حمل و انتقال آن برای یک نفر کمی سخت خواهد بود.

میز پینگ پنگ خانگی

این نوع از میزها  مناسب با دمای خانه ساخته می شوند در صورت قرار گرفتن در دمای بالا، موجب باد کردن و موج برداشتن سطح رویه میز خواهد شد.

میز پینگ پنگ مخصوص فضای باز

نحوه طرای این نوع از میزها مناسب جهت استفاده در فضای خارج از سالن و یا منزل است و معمولا از استیل، گالوانیزه و حتی شیشه که قابلیت ضد آب بودن را دارا هستند ساخته می شود. در گذشته در پارک ها از نمونه های سنگی میزهای پینگ پنگ نیز وجود داشت اما در حال حاضر از این جنس ها در درساخت میزهای مخصوص استفاده در فضای باز استفاده می شود.

میز های مینی پینگ پنگ

میزهای مینی از اندازه های کوچکتری نسبت به سایر میزها برخوردار هستند که قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها در آنها وجود دارد و مناسب برای بازی پینگ پنگ کودکان طراحی شده است. از این نوع میز در ۲ طرح برای استفاده در داخل منزل و استفاده در فضای باز با طراحی های متفاوت ساخته می شوند.

میزهای پینگ پنگ مخصوص معلولین

در این نوع از میزها نحوه طراحی پایه میز بسیار مهم است. این پایه ها باید به گونه ای طراحی شوند که ویلچیر به اندازه ۴۰ سانتی فضا در زیر میز داشته باشد تا بتواند به راحتی ویلچیر را برای پاسخ به ضربات حریف انتقال دهد.

میزهای پینگ پنگ بدون پایه

این نوع از میزهای پینگ پنگ تنها دارای صفحه ای هستنذ که بوسیله نت (تور شبکه ای) از وسط سطح چوب جدا شده است و مناسب برای افرادی است که فضای کافی برای قرار دادن یک میز پینگ پنگ کامل را در منزل ندارند. این میزها بر روی هر سطحی مانند میز ناهار خوری، بیلیارد و… مناسب هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *