دسته‌بندی نشده

وسایل ورزش والیبال

لوازم و وسایل بسیار کمی برای شروع بازی والیبال لازمند اما خیلی مهم است که ببینید لوازمی که شما می خرید سالم و مفید باشند. بسیاری از لوازمی که به شما عرضه می شوند ممکن است از نظر اهمیت بسیار جالب توجه به نظر برسند ولی برای بازی خیلی نامرغوب باشند . همه اعضای هیئتهای ورزشی تدابیر مناسبی برای این امر دارند و شدیداً توصیه می شود که قبل از خرید با آنها یا فروشندگان ویژه لوازم والیبال مشورت کنید .

لباس :

لباس والیبال ، بلوز آستین کوتاه یا بدون آستین به همراه شورت ورزشی است . میزان بلندی بلوز و شورت بسته به سلیقه ی شرکت تولید کننده ی آن متفاوت است .البته ، دختران ایرانی با شلوار ، بلوز آستین بلند و مقنعه در مسابقات شرکت می کنند . با توجه به جدا بودن محل بازی تیم ها از یکدیگر ، هر تیم می تواند رنگ دلخواه خود را انتخاب کند ؛ حتی رنگ مشابه با تیم حریف . فقط رنگ بلوز لیبرو باید با لباس هم تیمی هایش متفاوت باشد .

کفش والیبال :

وقتی در حال بازی هستید خیلی سریع از یک عملکرد به عمل دیگری تغییر حالت می دهید. یک لحظه می پرید و آبشار می زنید، یک دفاع می کنید و بعد از ان به سمت توپ بر می گردید و …

پاهای شما وزن زیادی را در طول مسابقه تحمل خواهند کرد و تقریبا یک جفت کفش فنی طراحی شده لازم است که نه تنها از صدمات جلوگیری کند بلکه توانایی شما را در استفاده و به کار گیری تمام انرژی تان بالا برد . کفشها باید قابل انعطاف بوده به شما توانایی بلند شدن و پایین آمدن برای آبشار و دفاع را بدهد. کفشها برای فاصله گرفتن و توقف سریع هنگام دفاع و در حالت چرخش نیاز به استحکام دارند. تحقیقی در باب نیازمندی والیبال به پاها انجام گرفته است و چند نوع کفش خاص در بازار طراحی شده که همه این ویژگی ها را دارند و یک متخصص ورزشی می تواند توصیه های خوبی درباره آنها به شما بکند.

سبد توپ:

سبد جمع آوری توپ یکی از لوازم ضروری هر ورزش توپی محسوب می شود. استفاده از سبد توپ در هنگام انجام تمرین مانع از پراکندگی توپ های تمرینی می شود. این وسیله از اتصال چند میله فلزی به همراه چند چرخ تشکیل شده است که معمولا با پارچه برزنتی دور تا دور آن محصور شده و ظرفیت نگهداری ۱۰ الی ۱۲ توپ را نیز دارا می باشد.

استند :

چهار پایه در تمرینات والیبال جزوء لوازم مربی محسوب می شود تا بتواند عملکرد تمرینی بازیکنان را زیر نظر داشته باشد تا بتواند نکات آموزش را به بازیکنان گوشزد نماید. این چهار پایه ها معمولا دارای ارتفاعی بیش از ۱ متر است و بایستی از استحکام لازم برخوردار باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *