فوتبال دستی

تجهیزات فوتبال دستی در مسابقات

 1-   در مسابقات رسمی فوتبال دستی بازیکنان بایستی با لباس و کفش ورزشی در مسابقات حضور داشته باشند و برای تعین اینکه کدام بازیکن و یا تیم بازی را آغاز کند از سکه استفاده می شود.

 2-   بازیکن و یا تیم دریافت کننده گل باید برای شروع بازی توپ را در جلوی آدمک های وسط میز قرار داده و به بازیکن یا تیم حریف برای شروع مجدد بازی اعلام آمادگی کند و تا هنگامی که حریف اعلام آمادگی نکرده بازی مجددا آغاز نخواهد شد.

 3-   بازیکن و یا تیم زننده گل بایستی شمارش گر تعداد گل که در کنار میز نصب شده است را افزایش دهد. و چنانچه به هر علتی این کار انجام ندهند و بازی را شروع کنند گلی که به ثمر رسانده مورد قبول نخواهد بود.

 4-   چنانچه توپ وارد دروازه شود ولی به علت شدت بالای ضربه توپ به داخل زمین بازی بازگردد گل مورد قبول واقع شده و بازی متوقف خواهد شد.

   5- اگر در هنگام بازی توپ به نحوی قرار گیرد که امکان ضربه زدن به آن وجود نداشته باشد، در اصطلاح به آن توپ مرده اطلاق می شود. در این حالت توپ به بازیکن و یا تیمی که به دروازه آن نزدیک تر باشد واگذار می شود و باید بازی را از خط دفاع یعنی میله ای که دارای دو آدمک است شروع کند. ولی اگر توپ در وسط زمین قرار گرفته باشد توپ در اختیار تیم و یا بازیکنی که آخرین گل را دریافت کرده است قرار داده می شود.

    6-هنگامی که توپ در زیر پای آدمک فوتبال دستی قرار گرفته می شود بازیکن مجاز نیست که دست خود را از روی میله بردارد به این معنی که بازیکن باید برای ضربه زدن یک پاسکاری بین دو آدمک خود داشته و سپس به توپ ضربه وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *